5. 1951-1958
Через нестачу вагонів трамвайну лінію на Набережному шосе було відновлено однією з останніх
>>>
|
Панорама Контрактової пл. На Пуща-Водицькому напрямку ще працюють пульмани, а Печерський напрямок вже обслуговують МТВ-82. Маршрут № 28, як і його довоєнний попередник, поки курсує тільки з Поштової пл. [1953, з фондів ЦДКФФА] |
|
Добудова другої колії при виїзді з вул. Жданова (Сагайдачного) на Поштову пл. дозволила не лише подовжити маршрут № 28 до Контрактової пл., а й випускати на маршрут одноконтролерні вагони, зокрема й цей поїзд КТМ/КТП-1 Дарницького депо. [1959, з фондів музею історії транспорту] |
|
Вагон ЛМ-57 - подарунок Києву від Ленінграда - надійшов у Лук'янівське депо (тоді - ім. Леніна), й протягом січня 1958 року проходив обкатку на маршруті № 28 (курсував від Контрактової пл.). Історія не зберегла його фото на цьому маршруті, зате є чимало фото з маршруту № 5 (зокрема, й це в один з перших днів роботи на пл. Сталіна), який відкрився у лютому спеціально для роботи цього вагону, та існував доти, поки працював ЛМ-57. [.02.1958, Олександр Примаченко (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Вид Поштової пл. та Набережного шосе. Трамвай маршруту № 28 та один з автобусів ЗиС-154, що обслуговує лівобережну частину. Саме з цього ракурсу добре видно типово американський дизайн кузова ЗиС-154. [21.12.1951, з фондів ЦДКФФА] |
|
Те саме місце майже двома роками пізніше. ЗиС-154 часто обслуговували приміські лінії; майже всіх їх кількома роками пізніше буде списано як на брухт, так і на передачу в інші міста. [07.06.1953, з фондів ЦДКФФА] |
|
Вид Поштової пл. з трохи іншого ракурсу, і у пізніший час. Проте до кінця 1960-х ця місцевість залишатиметься незмінною. Добре видно місце роз'їзду трамваїв Печерського та Дарницького напрямків. [1963, Микола Плаксин (з фондів ЦДКФФА)] |
|
| Панорама Набережної Дніпра з вже збудованим Пішохідним мостом та поки з залишками опор Ланцюгового мосту. [1958, з фондів ЦДКФФА] |
|
Вид Набережної Дніпра від мосту ім. Патона. Також добре проглядається колишній тупик-кінцева маршруту № 28, де розташована тягова підстанція. [.04.1959, Олександр Примаченко (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Два вагони КТВ-57 на Набережній Дніпра. У ті роки ці вагони обслуговували маршрути № 29 та 32. [1959, з фондів ЦДКФФА] |
|
Набережна Дніпра та Поштова пл. [1957, Олександр Левченко (з фондів ЦДКФФА)] |
|
На Набережній ще курсують двовісні вагони, зокрема № 855. [03.07.1955, з фондів ЦДКФФА] |
|
Набережна Дніпра. Є ще де погуляти та подихати свіжим повітрям. Зараз тут тротуар скорочено до мінімуму, трамвайні колії перенесено ближче до забудови, а шосе має шість смуг. [.05.1954, Олександр Примаченко (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Протягом кількох десятиріч приміські автобуси до тоді ще селищ Броварі та Бориспіль курсували через Набережне шосе й далі через міст Патона. Щоправда, на фото ЗиС-154 з маршруту № 17 Петропавловська пл. - селище Димер, який прямує у парк. [31.08.1951, з фондів ЦДКФФА] |
|
Таке трамвайне сплетіння на діючій лінії існувало лише кілька місяців. На фото вагон № 891 (того ж року переданий до Конотопа) маршруту № 28 (на трафареті зазначено „Кірова - Набережна") проїжджає під Подільськими воротами. Ворота розібрано у липні 1951 року, а на час між 10 та 17 липня на лінії Поштова пл. - Подільські ворота курсував один чотиривісний вагон. [1951, з фондів музею історії транспорту] |
|
| Один з варіантів модернізації старих пульманівських вагонів, виконаних КЗЕТ. Щойно модернізований вагон № 1023 на території депо ім. Леніна та кількома роками пізніше на Набережному шосе. 1960 року цей вагон передано у Дніпродзержинськ. [1950-і, з фондів музею історії транспорту] |
|
Окрім традиційних вагонів маршруту № 28, у другій половині 1950-х на Набережному шосе випробовувалися різні вагони, що вироблялись КЗЕТ, зокрема й такі двовісні трамвайні поїзди, що призначалися для міст Донбасу, але в серію так і не пішли. [кін. 1950-х, з фондів музею історії транспорту] |
|
| А це вже кілька фото з відкриття мосту ім. Патона. Наводницький міст (справа від новозбудованого мосту ім. Патона) ще поки функціонує. [05.11.1953, Микола Мельник (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Після подовження трамвайної лінії до пл. КП на маршрут № 28 стали переважно виходили „Пульмани". Вагон № 1024 на мосту ім. Патона, рухаючись у напрямку пл. КП. [1954, з фондів ЦДКФФА] |
|
Панорама мосту ім. Патона з парком, який одержить ім'я Примакова, на передньому плані. [24.05.1956, Микола Мельник (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Панорама мосту ім. Патона. Трамваї ще їздять нечасто, тому у кадрі тільки автобуси. Дарницька ТЕЦ вже дає тепло новобудовам Соцмістечка. [24.05.1956, Микола Мельник (з фондів ЦДКФФА)] |
|
І на цьому фото трамваї у кадр не попали, є тільки автобус маршруту № 7 (Суворовське училище - завод міншерсті). Також майже відсутні автомобілі. Зараз вже з цієї точки градирень ТЕЦ не видно, а поки придніпровські слобідки виглядають як суцільна маса зелені. [1959, з фондів ЦДКФФА] |
|
І лише на цьому знімку можна побачити поїзд КТМ/КТП-1, що рухається у напрямку Соцмістечка. [08.10.1959, Г. Берман (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Ленінградська пл. після першої реконструкції. Доти тут був звичайний перетин кількох основних шляхів з контрольним пунктом (існував перед війною). Також гуляв вітер, розносячи куряву. Побудова мосту супроводжувалась реконструкцією як автостради Київ-Харків, так і самої площі. [.11.1958, з фондів ЦДКФФА] |
|
Вагон КТВ-57 Дарницького депо у святковому вбранні на початковій частині вул. Будівельників (тепер - Володимира Сосюри). Ще є петля старої кінцевої на КП, а вагон, можливо, здійснює пробну поїздку з ДВРЗ - за традицією лінію офіційно відкриють на початку листопада. [.10.1959, з фондів музею історії транспорту] |
|
Діагональна вул. (проспект Гагаріна) у кварталі між Новомосковською вул. (Павла Усенка) та Будівельників до побудови трамвайної лінії. Точніше, трамвайна лінія якраз у процесі будівництва, а поки в кадрі автобус маршруту № 18 (міст ім. Патона - Шовкобуд) на тлі житлових будинків для працівників Дарницької ТЕЦ. [14.12.1954, з фондів ЦДКФФА] |
|
Діагональна вул., той самий квартал, тільки вже з побудованою трамвайною лінією. У ці роки Пульмани проходили модернізацією або передавалися в інші міста. Через рік вагон № 1028 теж пройде модернізацією і стане вагоном КТВ-57 з інвентарним № 2015. [.08.1956, Олександр Примаченко (з фондів ЦДКФФА)] |
|
Вже знайомий нам вагон № 1023 на Діагональній вул. серед новобудов Соцмістечка під'їжджає до зупинки для маршрутів № 22-28 на розі Новомосковської вул. [.06.1958, з фондів ЦДКФФА] |
|
Вид шосе ДВРЗ з новобудовами кварталу між вул. Довбуша та Макаренка. Автобусний маршрут № 2 у ті роки обслуговувався двома автобусами ЗиС-154 та двома автобусами ЗиС-155, і разом з маршрутом № 14 (Лук'янівка - Сирець) мав найменші інтервали - 12-15 хв. [.11.1950, з фондів ЦДКФФА] |
|
Шосе ДВРЗ на розі вул. Макаренка. До ДВРЗ курсує вже кілька автобусних маршрутів, а рухомий склад - переважно ЗиС-155. [23.05.1956, з фондів ЦДКФФА] |
|
Відбудований квартал між вул. Макаренка та Волховською. Площа збереглася, тільки вже немає автобусів та клумби. [.10.1954, з фондів ЦДКФФА] |
|
Це фото шосе ДВРЗ виконане практично з тої самої точки, що й фото 1937 року. Будинок на розі вул. Макаренка вже реконструйований, збудовано також будинок № 101. А трамвайні колії розтягли на брухт ще у перші післявоєнні роки. [.01.1952, з фондів ЦДКФФА] |
|
Колись у цьому кварталі проходила трамвайна колія, а поки курсують автобуси маршруту № 2. [16.01.1952, з фондів ЦДКФФА] |
|
До ДВРЗ нарешті прийшли трамваї. Вагон № 2007 маршруту № 32 (Поштова пл. - ДВРЗ) від'їжджає від зупинки „ринок ДВРЗ" (тепер „Вул. Макаренка"), рухаючись у напрямку Подолу. [.02.1960, з фондів ЦДКФФА] |
|
Виберіть
1. Трохи історії
2. Бензомоторний трамвай
3. 1930-i
4. 1944-1950
5. 1951-1958
6. 1960-i
6A
6B
6C
7. Русанівка та Березняки.
|