Urbantransport.kiev.ua
Виберіть мову:
Українська | English
Urbantransport.kiev.ua Urbantransport.kiev.ua
Швидкий перехід до галерей

Виберіть місто
4. 1944-1950
Друга Світова завдала жорстокого удару трамвайному господарству лівобережжя. Було повністю зруйновано та знищено внаслідок пожежі Слобідський трамвайний парк
>>>

4-1 4-1

Через відсутність достатньої кількості фото часів війни, ці два фото відкривають післявоєнну галерею. На фото зліва вигляд „набережної" у ті роки, частково зруйнований Ланцюговий міст; а збудований низьководний наплавний міст та понтонна переправа були єдино можливими способами дістатися лівобережжя.

[~1942, Stefan Mashkevich collection]
4-2

Ще один варіант переправи, найпростіший та можливий лише за сильних морозів, поблизу зруйнованого Ланцюгового мосту.

[1943/44, Яків Давидзон (з фондів ЦДКФФА)]
4-3

Така понтонна переправа стала першою між двома берегами Дніпра, існувала на місці колишнього Ланцюгового мосту до відбудови висоководного Наводницького мосту.

[.11.1943, з фондів ЦДКФФА]
4-4

Зруйнований шляхопровід на Деміївку, який будувався з урахуванням планованого прокладання трамвайної лінії для прямого сполучення з центром міста, як альтернатива подільській лінії. Судячи з усього, вид з Деміївки.

[1943, з фондів ЦДКФФА]
4-5 4-5

На цих фото шляхопровід вже частково відновлений. Наприкінці 1940-х його буде відбудовано знову, вже з трамвайною колією, для якої, втім, відводилася вже інша функція. Але й наступний проект спіткала невдача, а рейки пролежать до 1970 року без використання.

[1944, з фондів ЦДКФФА]
4-6

Руїни Ланцюгового мосту. Видно залишки третього роз'їзду на лінії, який був облаштований у формі півкола (трамваї розвертатися у цьому місці не могли). Також видно окремі вцілілі будівлі Передмостової слобідки.

[05.1946, з фондів ЦДКФФА]
4-7 4-7

Руїни Наводницького мосту.

[1943, з фондів ЦДКФФА]
4-8

Руїни Наводницького мосту та відбудований тимчасовий низьководний міст. Транспортного сполучення з правобережжям ще немає.

[1943, з фондів ЦДКФФА]
4-9

Вид у черговий раз відбудованого Наводницького мосту з лівого берега.

[1945, К. Лішко (з фондів ЦДКФФА)]
4-10 4-10

А так виглядав Наводницький міст у 1946 році зі схилів, які на той момент ще були легко досяжними. На правому фото також видно опору старого Наводницького мосту.

[.05.1946, з фондів ЦДКФФА]
4-11 4-11

Майже з того самого місця, тільки 13 роками пізніше, і які разючі зміни!

[.09.1959, з фондів ЦДКФФА]
4-12

Ще один панорамний вид з правобережних схилів на міст ім. Патона. Судячи з усього, літо 1960 року було досить спекотним.

[1960, з фондів ЦДКФФА]
4-13

Одним з автобусів, який регулярно перетинав Дніпро по Наводницькому мосту, обслуговуючи міжміські маршрути, був Saurer УШ 14-26, який перебував на балансі автобусного парку № 1 до травня 1954 року. На фото: автобус Saurer виконує проміжну зупинку у місті Козелець.

[.02.1949, К. Лішко (з фондів ЦДКФФА)]
4-14

У таких землянках деякий час жило післявоєнне населення Дарниці.

[1950, М. Неменман (з фондів ЦДКФФА)]
Виберіть
1. Трохи історії
2. Бензомоторний трамвай
3. 1930-i
4. 1944-1950
5. 1951-1958
6. 1960-i
6A
6B
6C
7. Русанівка та Березняки.
© Kostj Kozlov, 2004-2011.
Last updated - 17.01.2011.