Urbantransport.kiev.ua
Виберіть мову:
Українська | English
Urbantransport.kiev.ua Urbantransport.kiev.ua
Швидкий перехід до галерей

Виберіть місто
Трохи історії (загальна інформація, фото різних мостів на рубежі ХІХ–ХХ століть)

Історично лівобережна частина Києва адміністративно до міста не належала, хоча була пов'язана економічно. У середньовіччя територіями володіли монастирі, а відтак виникала потреба у поселеннях. Переважна більшість поселень розташовувалися біля Дніпровських перевозів: так, Осокорки і Позняки знаходились біля Либідського перевозу, Кухмістерська слобідка - біля Наводницького, Передмостова слобідка виникла під час будівництва Ланцюгового мосту, Микільська Слобідка теж розташовувалася біля перевозу й на великому шляху на Лівобережжя. Тепер на місці всіх цих перевозів діють мости.

Зв'язок задніпровських слобідок з Києвом посилився внаслідок будівництва мостів - спочатку Ланцюгового (1848-1853), а згодом Дарницького залізничного (1868?). 1896 року поруч з колишнім роз'їздом №12 Московсько-Київсько-Воронезької залізниці, південніше від залізничної колії, з'явилося дачне селище Нова Дарниця. Сполучення з містом здійснювалося за допомогою дачних поїздів, що курсували з інтервалом 50-60 хвилин. Селище швидко зростало, прокладалися широкі вулиці, й станом на 1909 рік, у селищі нараховувалося 134 ділянки та 13 вулиць.

Адміністративно усі селища Київського лівобережжя у 1802-1902 роках входили до Броварської, а у 1903-1923 - до Микільсько-Слобідської волості Остерського повіту Чернігівської губернії. Серед слобідок найбільшою була Микільська та адміністративно підпорядкована їй Передмостова. Частина мешканців селищ працювали у Києві, інша частина регулярно возила городину зі своїх ділянок на міські ринки. А якщо врахувати численних дачників, то вимальовувався цілком достатній пасажиропотік, щоб замислитися про найнадійніше на той час трамвайне сполучення. Та й промисловість розвивалася досить швидко: наприкінці ХІХ століття в Кухмістерській Слобідці будуються лісопильні та шпалопросочувальний заводи, 1910 року став до ладу Дарницький фанерний завод, 1912 - Холодильник та різня, 1909 - локомотивне депо.

Тож не дивно, що приватними підприємцями у 1912 році збудовано спеціальний автомоторний трамвай, що працював на двигуні внутрішнього згоряння, зв'язуючи місто зі слобідками, дачною місцевістю Дарниця та містечком Броварі. Загальна довжина колій становила 17 верст. Рухомий склад - 12 моторних та 8 причіпних вагонів був досить оригінальним як за конструкцією, так і за використаним матеріалом, Так, причіпні вагони ззовні були оббиті алюмінієм. У Микільській Слобідці для автотрамваю був гараж, майстерні та службове приміщення. При гаражі також існувало спеціальне бензиносховище. Пожежа гаражу та знищення Ланцюгового та Русанівського мостів вирішили долю цього підприємства. Київський комунальний трамвай успадкував від Слобідського лише колії та будівлі. Щодо рухомого складу, то він на момент передачі переважно використовувався іншими організаціями, а залишки вагонів були придатні лише для утилізації на брухт. Поновлення руху на лініях колишнього Слобідського трамваю відбулось 1925 року, але це вже інша історія.
Виберіть
1. Трохи історії
2. Бензомоторний трамвай
3. 1930-i
4. 1944-1950
5. 1951-1958
6. 1960-i
6A
6B
6C
7. Русанівка та Березняки.
© Kostj Kozlov, 2004-2011.
Last updated - 17.01.2011.