Перші повоєнні роки.
Друга Світова завдала жорстокого удару трамвайному господарству лівобережжя. Було повністю зруйновано та знищено внаслідок пожежі Слобідський трамвайний парк (парк ім. Фрунзе) разом з усім рухомим складом у кількості 68 вагонів. Мережу трамваю (25 км) на лівобережжі також було зруйновано. І найголовніше - від Ланцюгового мосту, який разом з Русанівським сполучав береги, залишились лише „бики". І хоча трамвайна лінія від Поштової площі до Ланцюгового мосту була визнана придатною до експлуатації, вона уривалася саме на місці мосту і фактично вела в нікуди. Рішенням міськради № 3454 від 23.12.1947 ухвалено відбудувати Слобідський трамвайний парк: „Поновити відводом земельну дільницю площею біля 3,5 га по шосе 1-го Травня 22 в Микільській Слобідці Дарницького району Київському ТТУ під відбудову трамвайного парку в старих межах та на умовах згідно проекту Управління в справах архітектури м. Києва. Умови (подаються зі скороченням - Авт.): фасади будівель та огорожу з боку вул. 1-го Травня та 3-го Інтернаціоналу проектувати з підвищеними архітектурними вимогами; на вулицях вздовж відводу збудувати тротуари та посадити дерева згідно поперечних профілів вулиць; питання будівництва рейкових під'їздів до трамвайного парку пов'язати з генсхемою міського транспорту, складену Управлінням в справах архітектури м. Києва." Отже, місто плекало надію на відновлення лівобережної мережі трамваю, проте відсутність капітального мосту та існування пріоритетніших напрямків, де мешканці гостро потребували саме трамваю, відсунуло цей момент на десять років, коли мережу було побудовано зовсім на іншій основі, а центр лівобережного трамваю перемістився з Микільської слобідки на площу КП (Ленінградська пл.), де й було збудовано депо, а територію, відведену 1947 року, віддали ринку. Тож функцію сполучення міста і лівобережжя виконували виключно автобуси, які від моменту побудови тимчасового Наводницького мосту працювали спочатку за двома маршрутами від пл. Сталіна до Старої Дарниці (маршрут № 2) та Нової Дарниці (маршрут № 3). Маршрут № 2 мав три дільниці, вартістю 30 коп. кожна. На маршруті № 3 попервах (з 5 січня 1947 року) курсували так звані вантажно-пасажирські таксомотори, які являли собою автомобілі ГАЗ-АА таксомоторного парку, обладнані бічними сидіннями, драбиною для входу та брезентовими тентами (вартість проїзду до Рембази у таких „комфортних" умовах становила 8 крб.!). Протягом 1947 року ці маршрути було продовжено відповідно до клубу ДВРЗ (з 24 січня, а за старим маршрутом курсував № 2а пл. Сталіна - ст. Дарниця) та Рембази (при цьому таксомотори на маршруті № 3 замінено на автобуси), а також запроваджено маршрут № 7 Пл. Сталіна - Шовкобуд. ~1948 року відкривається маршрут № 10 Пл. Толстого - Червоний хутір, маршрут № 11 до Биківні (орієнтовно відправлявся з пл. КП). З 4 листопада 1950 року замість маршруту № 7 (дата закриття невідома) починає працювати маршрут № 18 Шовкобуд - пл. Толстого. Також існували приміські маршрути на Бориспіль (№ 15) та Броварі (№ 16), які відправлялись з Поштової площі.
|