Urbantransport.kiev.ua
Виберіть мову:
Українська | English
Urbantransport.kiev.ua Urbantransport.kiev.ua
Швидкий перехід до галерей

Виберіть місто
Дальший розвиток лівобережної мережі, плани та перспективи

Цей період мав стати вагомим у розвитку трамвайної мережі міста, зокрема й на Лівобережжі. Так, протягом 1959-1965 планувалося побудувати 34,8 км колії, зокрема такі дільниці: КП - ДВРЗ (1959); на хутір Червоний (1960); Микільська Слобідка - Соцмісто (1961-62); ДШК - Биківня (1963-64).

Знаменною подією стало відкриття 31 грудня 1958 року Дарницького трамвайного депо. Діяльність з обслуговування маршрутів депо почало 1 лютого 1959 року, одержавши частину випусків маршруту № 28, маршрут № 22 та спеціально відкритий того ж дня маршрут № 31 (Контрактова пл. - ЗЗБК). Першими вагонами депо стали поїзди КТМ/КТП-1, передані з депо ім. Шевченка. Вже через місяць проведено оптимізацію випусків на маршрути - маршрут № 31 закрито, натомість Дарницьке депо одержало вагони КТВ-57 та забезпечувало частину випусків (4 з 14) маршруту № 29. Чергова передача вагонів КТВ-57 вже з депо ім. Леніна та передача МТВ-82 з депо ім. Красіна дозволила перекрити всезростаючі потреби у вагонах на лівобережних маршрутах. Невдовзі маршрут № 31 було відновлено, а маршрут № 29 з 1 лютого 1960 року закрито.

1959 рік також приніс нову трамвайну лінію до ДВРЗ. На відміну від автобусної, ці лінія не доходила до клубу, а закінчувалася петлею між територією заводу та житловою забудовою. Лінія практично повторила свою попередницю, тільки вже була двоколійною. Перед цим було реконструйовано шосе ДВРЗ (тепер Алматинська вул.) з будівництвом віадуку над промисловими залізничними коліями. Зразу два маршрути сполучили ДВРЗ з двома іншими популярними напрямками - Подолом та ДШК. Депо ім. Красіна обслуговувало п'ятьма вагонами маршрут № 32 Контрактова пл. - ДВРЗ, а Дарницьке депо - трьома вагонами (або трьома поїздами КТМ/КТП-1) маршрут № 33 ДШК - ДВРЗ. На новій трасі з'явилися зупинки: 3-й вантажний автопарк, вул. Лобачевского, Лісова вул., Високовольтна вул., Машиністівська вул., ринок ДВРЗ, ДВРЗ.

У березні 1960 року місто одержує вагони Т-2. Першими на лінію на маршрут № 28 15 квітня вийшли вагони № 5004, 5013, 5015, 5016. З 1 липня депо ім. Леніна випускало на маршрут вже 10 вагонів Т-2. Щойно вагони пройшли обкатку, вони стали працювати на центральних маршрутах № 4 та 13, а Дарницьке депо для обслуговування лівобережних маршрутів одержувало з депо ім. Леніна вагони МТВ-82, також надходили вагони МТВ-82 та КТВ-57 з інших депо.

Маршрут № 29 відновив свою діяльність 5 листопада 1960 року дещо на іншому напрямку, сполучивши ДШК з Дарницькою районною лікарнею. На новій дільниці від Дарницького вокзалу з'явилися зупинки: Сормовська вул., Ново-Дарницька вул., вул. Руднєва, Гостинний провулок, лікарня. А 24 квітня 1962 маршрут подовжено до Червоного хутора.

1 червня 1962 відкрито маршрут № 27, який сполучив лівий берег з центром та Печерськом через збудовану за рік до того трамвайну лінію по Старо-Наводницькій вул. Курсував від Бессарабки до Ленінградської пл., з 11 червня подовжений до ДШК. Конфігурація вузла в районі мосту ім. Патона не дозволяла виконувати трамваям правий поворот під час руху з Печерська у напрямку Дарниці й у зворотному напрямку, тож вагони маршруту № 27 мусили щоразу обертатися через кільце. Лише у січні 1969 року лінію вздовж бульвару Дружби Народів було трохи зміщено поодаль від траси, що дозволило змонтувати стрілку для прямого проїзду вагонів маршруту № 27.

Остання лінія, збудована протягом 1960-х, пролягла від існуючої лінії до ДШК на новозбудований житловий масив на місці Воскресенської слобідки. Вагони маршруту № 21 пішли за маршрутом Контрактова пл. - Воскресенська слобідка 5 листопада 1963 року. Після виходу метро на лівий берег невелика тимчасова трамвайна лінія (діяла з 1965 по 1968 рік) сполучила кінцеву станцію метрополітену „Дарниця" з ДВРЗ, Червоним хутором та Воскресенською слобідкою.

Водночас Постановою планової комісії виконкому від 15.05.1963 „Про визначення виду транспортного сполучення міста з житловим масивом Микільська Борщагівка та завершення у 1963 році будівництва трамваю по кошторису „Трамвай в Дарниці"" підбито підсумки з відбудови лівобережного трамваю. Зокрема, зазначалося, що „...будівництво трамваю в Дарниці в основному вже завершене. У лишок кошторисної вартості входить будівництво трамваю на Микільську слобідку і Броварі. Оскільки район Микільської слобідки малонаселений і транспортний зв'язок його з центром Дарниці і містом може здійснюватись автобусами, а в найближчому майбутньому центральна частина його буде сполучена з містом лінією метрополітену, то будівництво трамваю на Микільську слобідку не викликається необхідністю. Сполучення Дарницького району з Броварями вирішено електропоїздами. ... Закрити у 1963 році кошторис на будівництво трамваю у Дарниці. Передбачені капіталовкладення на будівництво трамваю у Дарниці направити на відбудову депо ім. Красіна.".

Лівобережні маршрути поступово переходили на обслуговування у Дарницьке депо, яке в свою чергу стало одержувати вагони Т-3, повертаючи вагони старіших типів до інших депо. Протягом 1962-1964 рр. до Дарницького депо передано всі вагони Т-2, а партія вагонів № 5042-5051 надійшла вже напряму. Сюди ж надходили і вагони РВЗ-6, але вони у Києві працювали недовго. Станом на кінець 1960-х з лівобережних лише маршрут № 27 обслуговувався депо ім. Красіна, а маршрут № 21 – силами двох депо (Красіна та Дарницького).

Через велику кількість фотоматеріалів, розділ поділено на чотири частини за географічним принципом (можливі деякі винятки, якщо це безпосередньо випливає з контексту). У цій галереї зображено Поділ та Набережне шосе; галерея 6а містить фото по обидва боки мосту ім. Патона, включаючи весь проспект Возз’єднання; у галереї 6b розповідається про Ленінградську пл., проспект Миру, проспект Гагаріна (Діагональна вул.) та деякі прилеглі вулиці; галерея 6с присвячується іншим місцевостям на лівому березі.
Виберіть
1. Трохи історії
2. Бензомоторний трамвай
3. 1930-i
4. 1944-1950
5. 1951-1958
6. 1960-i
6A
6B
6C
7. Русанівка та Березняки.
© Kostj Kozlov, 2004-2011.
Last updated - 17.01.2011.