Urbantransport.kiev.ua
Виберіть мову:
Українська | English
Urbantransport.kiev.ua Urbantransport.kiev.ua
Швидкий перехід до галерей

Виберіть місто
M.A.N.

Тролейбуси M.A.N. посідають особливе місце в історії київського тролейбусу. Жоден інший тип тролейбусів не може зрівнятися з ними за кількістю характеристик „вперше і лише один раз в історії”. Вперше в історії до Києва надійшли імпортні тролейбуси. Вперше і лише одного разу Київ одержав цілу партію уживаних тролейбусів. Ці тролейбуси також працювали протягом найкоротшого періоду з-поміж інших типів. А на загальноукраїнському рівні тільки цим тролейбусам судилося двічі відкривати рух у різних містах, а ще й з майже десятирічним інтервалом.

Тролейбуси M.A.N. були виготовлені в листопаді 1938 року німецьким заводом M.A.N. в Ауґсбурзі спеціально для організації руху у Чернівцях, де вони працювали до початку березня 1944 р., після чого відступаючі німці евакуювали їх углиб Румунії на територію електростанції “Астра” (м. Брашов). З огляду на катастрофічний брак рухомого складу у Києві та грандіозні плани щодо розвитку тролейбусного руху, ці машини вирішили у Чернівці не повертати, а доставити до Києва, куди вони надійшли навесні 1945 року. Вони продовжили нумерацію відновлених тролейбусів ЯТБ, для яких у свою чергу трохи раніше було започатковано нову нумерацію. Оскільки останнім відновленим ЯТБ був № 13, то M.A.N. одержали номери 14-17.

На відміну від ЛК та ЯТБ, ці тролейбуси мали суцільнометалевий зварний кузов, а також вікна з відкидними кватирками. У салоні замість м’яких диванів були дерев’яні лавки з поперечним розміщенням: з лівого боку – 9 двомісних, а з правого – 5 одномісних та одна п’ятимісна – в торці позаду. Як задній, так і передній мости мали одинарні бездискові колеса. Електричне обладнання машин було різне: для перших двох воно було виготовлено фірмою “Siemens-Schukkert”, а для інших двох – фірмою “ВВС”.

Після ремонту дві машини вийшли на щойно відновлений маршрут № 2 (Пл. Сталіна - Вокзал), а ще дві було відремонтовано протягом жовтня 1945 року. Ці роки були найбільш кризовими в історії київського тролейбусу, тож M.A.N. швидко стали основним типом рухомого складу на маршруті № 2. Інколи вони виходили і на маршрут № 1 (Пл. Сталіна - Завод Дзержинського), а після його тимчасового закриття наприкінці 1946 року – і на маршрут № 3 (Пл. Сталіна - Пл. Толстого).

У зв’язку з тим, що до Києва з 1947 року починають надходити тролейбуси МТБ-82М, у жовтні 1947 року M.A.N. однією партією було безкоштовно передано до Дніпропетровська для відкриття там тролейбусного руху. Машини відправилися туди разом зі своїми водіями, які виступили першими наставниками дніпропетровських водіїв і повернулися до Києва наприкінці 1947 року. У Дніпропетровську тролейбуси M.A.N. працювали до 1951 р.

Виберіть
M.A.N.
15Tr
© Kostj Kozlov, 2004-2011.
Last updated - 17.01.2011.