15Tr
Станом на середину 1980-х вельми актуальною видавалася задача повної заміни на напружених маршрутах старої техніки зчленованими тролейбусами. Першопричиною було те, що 9Tr поступово відпрацьовували свій термін, а відтак з року в рік зменшувалася кількість тролейбусних поїздів (1987 року в Києві працювало 152 поїзди, а 1988 року їхня кількість зменшилася до 108). Було очевидно, що епоха тролейбусних поїздів добігала свого кінця. Іншою вагомою причиною стало охоплення тролейбусним транспортом віддалених житлових масивів, а також не менш грандіозні плани перспективного будівництва. 1986 року Київ одержує перші серійні DAC-217Е. Проте як з кожною новою технікою, проблем з ними було чимало, тому в закупівлі DAC-217Е було взято паузу. Разом з тим, особливих альтернатив румунським машинам не було, оскільки розробку зчленованої машини на базі 14Tr завод "Шкода-Остров" закінчив 1983 року й лише розгортав серійне виробництво. 1987 року до Києва надійшла одна машина з серійної партії для випробувань. Тролейбус отримав інвентарний номер 03 та був взятий на баланс депо № 2, звідки впродовж листопада-грудня здійснював пробні рейси без пасажирів на різних маршрутах. Ця машина мала ряд переваг порівняно з DAC-217Е. Суб'єктивно 15Tr вирізнялися повністю уніфікованим з тролейбусами 14Tr останніх серій обладнанням, яке було вже добре відпрацьоване та вивчене киянами; а об'єктивно - наявність двох ведучих мостів, кожен з яких мав власний 100-кіловатний двигун, стала в нагоді на трасах зі складним профілем, тоді як тролейбуси DAC-217Е, не маючи достатнього коефіцієнту зчеплення з дорогою, при подоланні крутих підйомів часто буксували. Станом на 1987 рік завод виготовив близько 70 серійних зчленованих машин, призначених для відправки у СРСР. Але на той час їх визнали надто дорогими, і ставку вирішено було зробити на румунські DAC-217Е, тим більше виробник заявляв про вдосконалення їхньої конструкції. Протягом 1988-1989 рр. надходить майже 200 одиниць DAC-217Е, але практика дуже швидко засвідчує неможливість їх експлуатації на маршруті № 18. Тому 1990 року знову звертають увагу на двомоторні чеські машини, перша партія яких (№ 450-458) надійшла до Києва у серпні до депо № 4. До кінця року працювало вже 27 машин, що, одначе, було недостатньо для повного укомплектування маршруту № 18. Після розформування депо № 4 всі 15Tr (на той момент один тролейбус вже було списано) передані до депо № 2. Наступну партію 15Tr Київ одержав впродовж 1994-95 років, коли було вирішено питання виділення коштів, хоча самі тролейбуси завод виготовив дещо раніше. Вони надійшли до депо № 2, де майже всі продовжують працювати й дотепер. Після надходження ЛАЗ-301 тролейбуси 15Tr поступово переходять працювати на інші маршрути депо № 2, і тепер їх можна побачити майже скрізь. Але незважаючи на це, більшість фото у галереях представлені саме з маршруту № 18. Щоб подивитися фотогалереї, виберіть з діапазону номерів справа (на даний момент доступні тільки 03, 458 та 472). Інв. | Зав. № | Рік випуску | На балансі | Депо | Зміна депо | Списаний | 450 | 11369 | 1990 | 23.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 451 | 11363 | 1990 | 27.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 452 | 11362 | 1990 | 27.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 453 | 11364 | 1990 | 27.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 454 | 11365 | 1990 | 27.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 455 | 11366 | 1990 | 27.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 456 | 11367 | 1990 | 28.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 457 | 11372 | 1990 | 28.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 458 | 11361 | 1990 | 29.08.1990 | 4-2 | 27.02.93 | 01.11.2005 | 459 | 11381 | 1990 | 03.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 460 | 11382 | 1990 | 03.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | 01.04.2007 | 461 | 11383 | 1990 | 03.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 462 | 11384 | 1990 | 03.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 463 | 11388 | 1990 | 17.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 464 | 11391 | 1990 | 17.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 465 | 11386 | 1990 | 21.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 466 | 11387 | 1990 | 21.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 467 | 11392 | 1990 | 24.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 468 | 11393 | 1990 | 24.09.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 469 | 11368 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | 01.11.2005 | 470 | 11370 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 471 | 11371 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 472 | 11379 | 1990 | 01.11.1990 | 4 | | 30.04.1993 | 473 | 11380 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 474 | 11385 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 475 | 11389 | 1990 | 01.11.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 476 | 11390 | 1990 | 18.12.1990 | 4-2 | 27.02.93 | — | 477 | 11772 | 1991 | 12.12.1994 | 2 | | — | 478 | 11789 | 1991 | 19.12.1994 | 2 | | — | 479 | 11781 | 1991 | 10.01.1995 | 2 | | — | 480 | 11788 | 1991 | 10.01.1995 | 2 | | — | 481 | 11773 | 1991 | 30.01.1995 | 2 | | — | 482 | 11776 | 1991 | 30.01.1995 | 2 | | — | 483 | 11777 | 1991 | 30.01.1995 | 2 | | — | 484 | 11770 | 1991 | 24.02.1995 | 2 | | — | 485 | 11774 | 1991 | 24.02.1995 | 2 | | — | 486 | 11787 | 1991 | 24.02.1995 | 2 | | — | 487 | 11758 | 1991 | 12.03.1995 | 2 | | — | 488 | 11761 | 1991 | 12.03.1995 | 2 | | — | 489 | 11763 | 1991 | 12.03.1995 | 2 | | — | 490 | 11755 | 1991 | 13.03.1995 | 2 | | — | 491 | 11757 | 1991 | 13.03.1995 | 2 | | — | 492 | 11764 | 1991 | 10.04.1995 | 2 | | — | 493 | 11767 | 1991 | 10.04.1995 | 2 | | — | 494 | 11780 | 1991 | 10.04.1995 | 2 | | — | 495 | 11848 | 1991 | 10.04.1995 | 2 | | — |
|