Калькутта
 
Галерея 2. Esplanade             До списку галерей

    Еспланада як незабудована частина між Fort William та містом має чималі розміри, й у Калькутті більше відома під назвою Майдан. Тож трамвайна кінцева - це лише невелика (крайня) частина колишньої еспланади, що оточувала форт. У кращі часи тут могло проходили більше сотні вагонів на годину, які розбігалися у п'яти напрямках. Проте навіть тепер, коли кількість вагонів суттєво зменшилась та зникли дві лінії, для тих, хто хоче швидко і без зайвих подорожей ознайомитися з більшістю вагонів міста, Еспланада залишається найкращим місцем і на планах міста позначена саме як "трамвайна кінцева".


Зліва - розворотна петля для маршрутів № 24 та 29, справа - "транзитні" колії для маршрутів південного напрямку, які не мають тут кінцевої (тепер майже не використовується)

[22.01.2007, KK]


Колись колій було ще більше. І було кільце, а тепер тільки петля

[22.01.2007, KK]


Стаціонарна диспетчерська та будка зі старого трамвайного вагону

[22 та 25.01.2007, KK]


Тут сходяться колії з північно-східного та південного напрямків

[22.01.2007, KK]


Частина розворотної петлі південного напрямку

[25.01.2007, KK]


Частина розворотного кільця північно-східного напрямку 

[22.01.2007, KK]


Вид на Sido Kanu Dahar (на фото зліва), по якій вагони курсують до В.B.D. Bag. На двох інших фото - частина розворотного кільця північно-східного напрямку

[22 та 28.01.2007, KK]


Так виглядає посадочний майданчик для маршрутів північно-східного напрямку. Цих маршрутів залишилося значно більше, ніж південних, тому побачити майданчик без вагонів вдається далеко не завжди. Але навіть тут чимало недіючих колій

[25.01.2007, KK]


Подекуди збереглася бруківка.... 

[28.01.2007, KK]


... але значно типовішими є саме такі види 

[28.01.2007, KK]


Вид на Esplanade з Dufferin Road. Для трамваїв, що прибувають з південного напрямку (колись було аж шість маршрутів), передбачено окремі зупинки: вліво йдуть колії для вагонів, що мають кінцеву Esplanade, а вправо - для вагонів, що йдуть далі до B.B.D. Bag

[22.01.2007, KK]
 

Інколи тут можна зустріти службові вагони.  Не здивуюся, якщо це виявиться один з вагонів, який відкривав рух електричного тармваю якщо не у Калькутті, то принаймні у сусідньому Howrah.

[28.01.2007, KK]


Вид збоку.

[28.01.2007, KK]


Посадочний майданчик маршрутів північно-східного напрямку разом з вагонами.

[26 та 23.01.2007, KK]


Вагон № 217 маршруту № 12/1 прибуває на кінцеву з Lenin Sarani і на самій кінцевій.

[26.01.2007, KK]


А це вже вагон № 212 маршуту № 25 виконує розворот. Приблизно половина випусків маршруту йде далі до B.B.D. Bag, тому на цій стороні передбачена можливість висадки-посадки пасажирів. Справа видно колії, які тепер подекуди використовуються маршрутом № 29.

[28.01.2007, KK]
 


Вагон № 631 маршруту № 22 розвертається на кільці.

[22.01.2007, KK]
 


Вагон № 262 маршруту № 29 на посадочному майданчику

[28.01.2007, KK]
 


Саме так було колись - вагони маршруту № 24 (тут № 644) зліва на задньому плані, а вагони маршруту № 29 (тут № 262) по іншій колії прибували з B.B.D. Bag. Зараз переважна більшість вагонів маршруту № 29 курсують до Esplanade

[28.01.2007, KK]
 


Вид посадочного майданчика маршрутів  № 24-29 зблизька з вагоном № 225

[22.01.2007, KK]
 


Місце висадки пасажирів для маршрутів південного напрямку.

[25.01.2007, KK]


Вагон № 251 маршурту № 29 підходить до Dufferin Road

[22.01.2007, KK]
 


Туди ж підходить і вагон № 688 (один з небагатьох, який пройшов модернізацію) маршруту № 24,  тільки вже використовуючи іншу колію

[28.01.2007, KK]
 

Від Esplanade трамваї рухаються у трьох напрямках, представлених різними галереями: до B.B.D. Bagh, у східному напрямку по Lenin Sarani, а також у південному через Maidan.


© Kostj Kozlov. При використанні матеріалів проконсультуйтеся з авторами чи власниками копірайту та посилайтеся на першоджерело
   Останнє оновлення - 18.02.2007