Місяцем пізніше (травень 1960 року) з’явилась укорочена
версія моделі 2Т,
яка одержала назву 2Ту та
інвентарний номер 419.
Вкорочення її відбувалось якраз за рахунок
переднього
звису. Ця експериментальна модель виявилась більш вдалою та на її
основі
запустили серію тролейбусів КТБ-1
(заводська назва 2Тм –
2-вісний Тролейбус модернізований),
перший з яких з’явився у вересні-жовтні 1960 року й одержав
інвентарний номер
424.
Надалі конструкція дверей стулкового типу почала викликати
ряд нарікань, і починаючи з тролейбуса №
446 до дверей додавалися
планки, проте
і таке нововведення не поліпшило становища, тому з липня 1962 КЗЕТ
виготовив
перші п’ять комплектів ширмових дверей для заміни стулкових,
а протягом серпня
старі двері замінили й на решті тролейбусів під час планових ремонтів.
Окрім застосування
ширмових дверей, 1964 року конструктори поліпшили дизайн лобової
частини,
обігрів салону (шляхом використання тепла реостатів), вентиляцію та
комфортабельність сидінь, після чого 2Тм отримав назву „Київ-2”. Серійне виробництво
всіх цих тролейбусів здійснювалось за
активної участі тодішнього директора заводу Г. Іжелі. На початку 1962
року
конструктором В Мишакіним було запропоновано проект обладнання
тролейбусу 2Тм
серієсним двигуном ДК-202Б-С та контролером від 8Tr. Машини з такими
нововведеннями мали отримувати назву КТБ-С, але до їх виготовлення
справа не
дійшла.
Здебільшого КТБ-1 та К-2 працювали на маршрутах № 1-11-12, також їх
можна
було зустріти й на маршрутах № 4-15-16, а подекуди й на № 8-9-10-13.
Деякий час ці машини працювали і на
маршруті № 20. Це стало можливим після попередніх випробувань
тролейбусів типу
КТБ-1, проведених 21 та 22 листопада 1962 року групою фахівців
Політехнічного
інституту на чолі з С. Ребровим. Випробування проводились на
щойно
виробленій машині № 470, у дослідному порядку обладнаній
підсиленими
ведучими мостами МАЗ-200Г з конічною передачею. І хоча потужності
двигуна
вистачало для подолання затяжного підйому, а пневматичне гальмування
забезпечувало нормальну експлуатацію на всій довжині, було відзначено
низку
зауважень щодо електродинамічного гальмування за недієвості
пневматичного
приводу. Після врахування усіх зауважень та проведення повторних
випробувань
машини № 474 було визнано за можливе експлуатувати модернізовані
тролейбуси на
маршруті № 20, де частина з них працювала протягом 1963 року. З
надходженням
достатньої кількості 9Tr потреба в експлуатації тролейбусів КТБ-1 та
К-2 на
цьому складному маршруті відпала.