Поява тролейбуса „Київ-5ЛА”
(К5-ЛА) обумовлювалась переконанням,
що тролейбусне сполучення економічно вигідніше аніж автобусне. Тому для
невеликих міст (Полтава, Чернігів, Житомир та інші) вирішили виготовити
тролейбуси, за місткістю ідентичні автобусам, на базі популярної тоді
моделі
автобуса ЛАЗ-695Е. Зрозуміло, що Київ не потребував подібної моделі.
Першу
машину КЗЕТ виготовив на початку 1963 року після переобладнання
автобуса, а з
12 квітня вона вийшла у пробну експлуатацію у двозмінному режимі на
маршрут №
20. Тролейбус пропрацював на маршруті один місяць, після чого був
повернений на
завод із зауваженнями, які врахували під час серійного виробництва.
КЗЕТ виготовив
кілька машин для Алчевська, Полтави та деяких інших міст. Однак
переважна
більшість цих тролейбусів вироблялася не на ЛАЗ та КЗЕТ, а на Одеському
авторемонтному заводі (ОдАЗ), який у ті роки конче потребував
завантаження
своїх виробничих потужностей. ОдАЗ протягом 1963-65 рр. виготовив 478
машин.