К5-ЛА

        Поява тролейбуса „Київ-5ЛА” (К5-ЛА) обумовлювалась переконанням, що тролейбусне сполучення економічно вигідніше аніж автобусне. Тому для невеликих міст (Полтава, Чернігів, Житомир та інші) вирішили виготовити тролейбуси, за місткістю ідентичні автобусам, на базі популярної тоді моделі автобуса ЛАЗ-695Е. Зрозуміло, що Київ не потребував подібної моделі. Першу машину КЗЕТ виготовив на початку 1963 року після переобладнання автобуса, а з 12 квітня вона вийшла у пробну експлуатацію у двозмінному режимі на маршрут № 20. Тролейбус пропрацював на маршруті один місяць, після чого був повернений на завод із зауваженнями, які врахували під час серійного виробництва. КЗЕТ виготовив кілька машин для Алчевська, Полтави та деяких інших міст. Однак переважна більшість цих тролейбусів вироблялася не на ЛАЗ та КЗЕТ, а на Одеському авторемонтному заводі (ОдАЗ), який у ті роки конче потребував завантаження своїх виробничих потужностей. ОдАЗ протягом 1963-65 рр. виготовив 478 машин.

        На К5-ЛА покладались великі надії, свідченням чому є численні публікації у пресі. Проте тролейбуси цього типу були ненадійними, до того ж через замалу місткість аж ніяк не вирішували проблеми пасажироперевезень (у Житомирі один К5-ЛА навіть працював з причепом). Тож їхній вік виявився коротким, і вже до кінця 1972 року К5-ЛА були списані в усіх господарствах або переобладнані під автобуси.



Текст підготовлено за участю Д. Єрмака.
Використані дані О. Говорухи


Фотогалерея К5-ЛА на території КЗЕТ


До списку тролейбусів київської серії


  
   © Kostj Kozlov. При використанні матеріалів проконсультуйтеся з авторами чи власниками копірайту та посилайтеся на першоджерело

Останнє оновлення - 09.03.2007