К-4
Детальні фото тролейбуса К-4 та фото салону
1962
року КБ КЗЕТ починає розробку проекту тролейбуса „Київ-4” (заводська назва К-4),
де було враховано більшість недоліків, виявлених на попередніх моделях
машин та
міжнародний досвід. Перший дослідний зразок машини з’явився
наприкінці 1963
року (інвентарний № 492). Поліпшився і дизайн салону: „Замість суцільного і не дуже зручного диванчика
біля вхідних дверей
встановлено чотири м’яких крісла. Стелю і панелі оздоблено
пластиком, а він
надає тролейбусу чепурного охайного вигляду”
(„Київський
електротранспортник”, грудень 1963). На задній осі замість
гальмівних камер
встановлено циліндри, а пневматична схема складалася з двох самостійних
систем
гальмування, що значно підвищувало безпеку руху. Тролейбус обладнувався
штанговловлювачами. Протягом 1964 року тривало вдосконалення цієї
моделі,
водночас завод ще продовжував виготовляти К-2. Детальніше про
відмінності між
серійними К-2 та К-4 можна почитати на сайті "Харьков
транспортный".
У
Києві тролейбусів К-4 було небагато, оскільки вже тоді було вирішено
віддати
перевагу моделі 9Tr. Натомість вони виявилися незамінними у багатьох
інших містах України, куди вони постачалися протягом 1964-1968 років.
Серед міст, де на середину 1960-х років тролейбусний рух був
розвинений, вони не працювали хіба що у Чернівцях через особливий
рельєф цього міста. Серійні К-4 надходили до депо № 1 протягом 1965
року, а
вже 1967 та 1968 року їх поступово передають до Вінниці та Алчевська.
Останні К-4
передані 1969 року до Херсона, а до моменту передачі вони встигли
попрацювати у
Києві під іншими номерами, які раніше належали КТБ-1.
Текст написано за
участю Д. Єрмака.
© Kostj
Kozlov.
При використанні матеріалів
проконсультуйтеся з
авторами чи власниками копірайту та посилайтеся на першоджерело
Останнє
оновлення - 01.03.2007