Škoda 15Tr

Станом на середину 1980-х вельми актуальною видавалася задача повної заміни на напружених маршрутах старої техніки зчленованими тролейбусами. Починаючи з 1986 року, Київ одержує серійні DAC-217Е, проте їхня кількість була незначною, та й проблем з ними було чимало. Через те, що 9Tr поступово відпрацьовували свій термін, з року в рік зменшувалася кількість тролейбусних поїздів. Так, 1987 року в Києві працювало 152 поїзди, а 1988 року їхня кількість зменшилася до 108, і вони залишилися тільки на маршрутах № 1-11-18 та частково на маршруті № 5. У свою чергу, наприклад, на маршрутах, що обслуговували Троєщину, в години "пік" працювало 86 тролейбусів з інтервалом менше хвилини та з великим переповненням. Було очевидно, що з різних причин епоха тролейбусних поїздів добігала свого кінця. Разом з тим, особливих альтернатив румунським машинам не було, оскільки розробку зчленованої машини на базі 14Tr завод “Шкода-Остров” закінчив лише 1983 року. 

1987 року до Києва надійшла одна машина з серійної партії для випробувань. Тролейбус отримав інвентарний номер
03 та був взятий на баланс депо № 2, звідки впродовж листопада-грудня здійснював пробні рейси без пасажирів на різних маршрутах. Ця машина мала ряд переваг порівняно з DAC-217Е. Суб’єктивно 15Tr вирізнялися повністю уніфікованим з тролейбусами 14Tr останніх серій обладнанням, яке було вже добре відпрацьоване та вивчене киянами; а об’єктивно – наявність двох ведучих мостів, кожен з яких мав власний 100-кіловатний двигун, стала в нагоді на трасах зі складним профілем, тоді як тролейбуси DAC-217Е, не маючи достатнього коефіцієнту зчеплення з дорогою, при подоланні крутих підйомів часто буксували.

Станом на 1987 рік завод виготовив близько 70 серійних зчленованих машин, призначених для відправки у СРСР. Проте перша партія 15Tr надійшла до Києва лише у серпні 1990 року до депо № 4, якому конче потрібні були тролейбуси підвищеної місткості. Після розформування депо № 4 ці машини передані до депо № 2. Наступну партію 15Tr Київ одержав впродовж 1994-95 років, коли було вирішено питання виділення коштів, хоча самі тролейбуси завод виготовив дещо раніше. Вони надійшли до депо № 2, де майже всі продовжують працювати й дотепер.

Інв. 

Зав. №

Рік випуску

На балансі

Депо

Зміна депо

Списаний

450

11369

1990

23.08.1990

4-2

27.02.93

451

11363

1990

27.08.1990

4-2

27.02.93

452

11362

1990

27.08.1990

4-2

27.02.93

453

11364

1990

27.08.1990

4-2

27.02.93

454

11365

1990

27.08.1990

4-2

27.02.93

455

11366

1990

27.08.1990

4-2

27.02.93

456

11367

1990

28.08.1990

4-2

27.02.93

457

11372

1990

28.08.1990

4-2

27.02.93

458

11361

1990

29.08.1990

4-2

27.02.93

01.11.2005

459

11381

1990

03.09.1990

4-2

27.02.93

460

11382

1990

03.09.1990

4-2

27.02.93

461

11383

1990

03.09.1990

4-2

27.02.93

462

11384

1990

03.09.1990

4-2

27.02.93

463

11388

1990

17.09.1990

4-2

27.02.93

464

11391

1990

17.09.1990

4-2

27.02.93

465

11386

1990

21.09.1990

4-2

27.02.93

466

11387

1990

21.09.1990

4-2

27.02.93

467

11392

1990

24.09.1990

4-2

27.02.93

468

11393

1990

24.09.1990

4-2

27.02.93

469

11368

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

01.11.2005

470

11370

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

471

11371

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

472

11379

1990

01.11.1990

4

 

30.04.1993

473

11380

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

474

11385

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

475

11389

1990

01.11.1990

4-2

27.02.93

476

11390

1990

18.12.1990

4-2

27.02.93

477

11772

1994

12.12.1994

2

 

478

11789

1994

19.12.1994

2

 

479

11781

1994

10.01.1995

2

 

480

11788

1994

10.01.1995

2

 

481

11773

1994

30.01.1995

2

 

482

11776

1994

30.01.1995

2

 

483

11777

1994

30.01.1995

2

 

484

11770

1994

24.02.1995

2

 

485

11774

1994

24.02.1995

2

 

486

11787

1994

24.02.1995

2

 

487

11758

1994

12.03.1995

2

 

488

11761

1994

12.03.1995

2

 

489

11763

1994

12.03.1995

2

 

490

11755

1994

13.03.1995

2

 

491

11757

1994

13.03.1995

2

 

492

11764

1994

10.04.1995

2

 

493

11767

1994

10.04.1995

2

 

494

11780

1994

10.04.1995

2

 

495

11848

1994

10.04.1995

2

 

 



  
   © Kostj Kozlov, Aare Olander, автори фотографій. При використанні матеріалів проконсультуйтеся з авторами чи власниками копірайту та посилайтеся на першоджерело

Останнє оновлення - 01.03.2007