Urbantransport.kiev.ua
Виберіть мову:
Українська | English
Urbantransport.kiev.ua Urbantransport.kiev.ua
Швидкий перехід до галерей

Виберіть місто
Полтава

Перші проекти електричного трамваю у Полтаві датуються 1899 роком, проте далі договору з бельгійцями справа не пішла. 1909 року вже планувалося побудувати трамвай власними силами. Значно серйозніші та ґрунтовніші спроби датуються вереснем 1911 року, коли Електричною компанією планувалося відкрити рух зразу на двох одноколійних з роз'їздами лініях - Вокзальній (7 вагонів) та Кобеляцькій (4 вагони), загальною маршрутною довжиною 9,51 км (11,84 в одноколійному обчисленні). Також планувалося побудувати невелику гілку біля вокзалу, щоб уможливити вантажний рух. Проте невирішеним залишалося питання спорудження мосту через Ворсклу, а також можливих перешкод у роботі телефонного зв'язку. Надалі відомі події перешкодили реалізації цих планів.

Чи планувалося спорудити трамвай після 1911 року, достеменно невідомо. Твердження про незавершене будівництво трамваю протягом 1960-62 рр. та зміну проекту на користь тролейбуса навряд чи мають під собою підстави, оскільки базуються переважно на фотографіях вантажної залізничної колії, яка проходила через центр міста, у т.ч. по Жовтневій вул.

Тролейбусний рух у Полтаві відкрито 14 вересня 1962 року за маршрутом № 1 (Київський вокзал - Південний вокзал), який від того моменту не змінював своєї траси. Надалі відбувався розвиток системи з охопленням нових житлових масивів. Дві лінії побудовані уже в наш час: 1994 року - на масив Левада та 2000 року - по Сінній вул. Тоді ж (вересень-жовтень 2000 року) скасовано кінцеву зупинку зразу декількох маршрутів у центрі (Корпусний сад), змінено трасу маршрутів № 3-8 та відкрито маршрут № 11.

1 грудня 2005 року маршрутну систему ще раз впорядковано, при цьому маршрути № 6А та 3А одержали  окремі номери - 13 та 14 відповідно, також відкрито рух на кільцевому маршруті № 15 (так довгий час працював маршрут № 9). Відтоді маршрути також втратили притаманні їм кольори, що відображалися на трафаретах. Таким чином, на сьогодні за досить невеликої мережі у місті діє 15 маршрутів з нумерацією без пропусків. Між будь-якими точкам, де є тролейбусний рух, можна проїхати максимум з однією пересадкою, а у більшості випадків і пересадки не потрібно.
  

 Номер маршруту та кінцевіДовжина, км
Час,хв Випуск(1зміна/2зміна)
робочі
субота
неділя
 1. Київський вокзал - Південний вокзал 13,0 60 4/44/43/4 
 2. с. Розсошенці - Південний вокзал 22,8 80 8/66/5 5/6 
 3. Завод ГРЛ - Склозавод 20,0 80 5/53/22/3 
 4. Південний вокзал - Завод ГРЛ 20,3 80 10/67/5 5/6 
 5. Вул. Героїв Сталінграда - Мікрорайон Сади-1 28,1 121 7/42/2 2/2 
 6. Завод ГРЛ - Південний вокзал 33,8 118 8/77/7 7/7
 7. с. Розсошенці - Інститут зв'язку 28,9 102 7/74/4 4/4 
 8. Вул. Героїв Сталінграда - Інститут зв'язку 18,3 80 5/53/2 2/3 
 9. Мікрорайон Сади-1 - Південний вокзал 23,0 90 3/3 3/3 3/3
 10. Завод ГРЛ - Склозавод 21,2 78 1/0--  --
 11. Вул. Героїв Сталінграда - Південний вокзал 22,9 93 2/2 2/2 2/2
 12. Інститут зв'язку - Мікрорайон Левада 19,4 80 10/106/5 5/6 
 13. Вул. Героїв Сталінграда - Мікрорайон Левада 23,3 102 6/43/0  3/0
 14. с. Розсошенці - Інститут зв'язку 21,2 91 4/0--  --
 15. Кільцевий (проти годинникової стрілки) 14,1 60 2/0--  --
 

Що стосується рухомого складу, то Полтава є єдиним містом в Україні, де ще донедавна інвентарна кількість тролейбусів була сумірною з періодом кінця 1980-х. Протягом всього часу відбувалося інтенсивне оновлення рухомого складу, і тепер основу парку становлять тролейбуси ЮМЗ-Т1 та ЮМЗ-Т2 (віднедавна у Полтаві також почали вкорочувати  тролейбуси ЮМЗ-Т1). За загальною кількістю тролейбусів ЮМЗ Полтава посідає друге після Києва місце, а за питомою вагою має приблизно подібні показники, як і Горлівка, проте й масштаби загальної кількості ходових тролейбусів в обох випадках є непорівнянними. Останнім часом через відсутність міського голови програма оновлення рухомого складу гальмується, проте 2006 року придбано перший екземпляр тролейбуса Е186.

З листопада 2006 тролейбусне депо також одержало 5 автобусів малого класу Богдан-А092 для виконання програми "Місто - без околиць" з метою організації маршрутів, не охоплених тролейбусним рухом.

Назва підприємства: КП "Полтаваелектроавтотранс".

Ресурси про транспорт Полтави:

Фотогалерея пассажирского транспорта. Троллейбусы Полтавы.

Транспорт Полтавы  

Полтавский троллейбус

 

Виберіть
Історична галерея
Схема маршрутів
Рухомий склад
Галерея 1
© Kostj Kozlov, 2004-2011.
Last updated - 17.01.2011.